Wifly over ISP bidirectioneel benaderen?

Laat hier projecten die met de Helios zijn gemaakt zien.

Wifly over ISP bidirectioneel benaderen?

Berichtdoor koekwaus » Ma Okt 05, 2015 3:22 pm

Voor een projectje met een Raspberry Pi wil ik de Helios via ISP bidirectioneel benaderen. Via deze verbinding wil ik dmv de Wifly-module kunnen communiceren met mijn thuisnetwerk en opdrachten via een externe PC naar zowel de Helios als de raspberry kunnen sturen. Omdat ik nogal een NOOB ben wat Arduino/Raspberry aangaat (en Dr. Google mij niet echt nuttig op weg helpt) wil ik vragen of dit überhaupt mogelijk is en, zo ja, hoe
koekwaus

Re: Wifly over ISP bidirectioneel benaderen?

Berichtdoor Peter » Do Okt 08, 2015 9:58 am

De wifly over ISP benaderen gaat niet lukken. ISP staat voor in system programming en is bedoeld om de microcontroler te programmeren. Op deze ISP header zit ook de SPI interface. Met SPI zou je wel kunnen communiceren tussen de Rpi en de helios.

Ik weet niet precies wat je wilt realiseren, maar om wifi op de Rpi te krijgen zijn er ook nog andere mogelijkheden:
-Een USB wifi dongle
-De Rpi en helios via USB verbinden. Als er drivers zijn op de Rpi zal er via een seriele poort met de helios gecommuniceerd kunnen worden.
-De weerstanden die op de seriele verbinding tussen de microcontroller er wifly zitten verwijderen en de wifly direct aan de Rpi verbinden.

Succes,

Ali/Peter
Gebruikers-avatar
Peter

Terug naar Showroom